Ofte Stillede Spørgsmål

Ofte Stillede spørgsmål

Har du et spørgsmål, eller noget du ikke kan finde svaret på?
Herunder finder du de ofte stillede spørgsmål. Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. Kontakt os her.

Har vi godkendt din ansøgning bliver pengeneudbetale straks til din NemKonto.

Hvis du ved en fejl ikke modtager pengene inden for få minutter, skal du kontakte vores kundeservice.

Lånet kan tilbagebetales på følgende fire måder: Ved en bankoverførsel, betalingskort, girokort oplysninger eller ved automatisk tilbagebetaling.

Bankoverførsel skal ske til:

  • Reg. nr.: 7134
  • Konto nummer: 0001042621

Husk at marker indbetalingen med dit CPR-Nummer.

Du kan læse mere om de tre tilbagebetalingsmåder under ”Lånevilkår”.

Hos Folkelånet vurderer vi alle kunder individuelt. Det betyder, at vi på baggrund af dine lønoplysninger og årsopgørelse, som vi modtager fra SKAT, sammen med dine månedlige udgifter og relevante kreditscorekriterier, vurderer dig til et kreditbeløb. Dette kan både være mindre eller større end det du har ansøgt. Du vælger selv hvilket beløb du vil låne inden for den kreditramme vi har godkendt dig til, der skal udbetales til din NemKonto.

Husk at hvis du skal bruge pengene i f.eks. euro eller en anden valuta, at du altid kan se de aktuelle valutakurser og omregne til den valuta du skal bruge, hvis du f.eks. skal rejse, på valutaomregner.dk. Så har du altid den opdaterede kurs, og kan se hvor meget dit udbetale beløb i DKK giver dig i en anden valuta.

Det er desværre ikke muligt at forhøje dit lån. Såfremt du ønsker at blive kreditvurderet til et højere beløb, skal du indfri dit nuværende lån helt, eller annullere inden for de første 14 dage, og derefter optage et nyt lån med det ønskede lånebeløb.

Når du ansøger om er lån hos os, kreditvurderer vi dig med det samme. Godkender vi din låneansøgning, skal du blot underskrive med dit NemID. Herefter går der få minutter før pengene bliver udbetalt til din NemKonto.

Du kan betale tilbage når som helst. Bemærk at hvis du for brug for din 14 dages fortrydelsesret, skal du kontakte os skriftligt på kontakt@folkelaanet.dk

Efter den 1. Maj 2017, skal alle der ansøger om et forbrugslån dokumentere deres indkomst.

Dette gør vi ved, at ansøgeren giver samtykke til e-SKAT samt bankkonti. Herefter bør vi have adgang til alle relevante informationer, såsom dokumentere indkomst og udgifter, der lægger til grund for dokumentation for din kreditvurdering.

Du skal først og fremmest anmelde det til politiet, der skriver en rapport, som du skal sende til os. Samtidig skal du give fuldmagt til, at politiet må tage kontakt til Finans247, med henblik på at få opklaret sagen.

Folkelånet.dk og politiet samarbejder herefter for at opklare sagen. Hvis du fremadrettet vil sikre dig, at du bliver underrettet hvis nogen skulle optage et lån i dit navn, så kan du følge denne guide på it-borger.dk. Du vil hæfte for lånet, indtil der er kommet afgørelse i sagen.

Hvis du ikke har godkendt din låneansøgning, vil den annullere sig selv efter 4 dage.

Hvis du har bekræftet den, men du ikke har fået beløbet udbetalt, bedes du kontakte os på kontakt@folkelaanet.dk.

Hos Folkelånet kræver vi ikke, at du skal stille sikkerhed, når du optager et lån. Derfor kan vi give dig svar på din låneansøgning med det samme.

Hvis du ikke betaler din månedlige ydelse til tiden, bliver der fremsendt rykkerskrivelser med et gebyr på 100,00 kr. pr. rykkerskrivelse. Du vil modtage op til tre rykkere. Hvis ydelsen fortsat ikke bliver betalt, vil inddragelsen herefter overgives til inkasso.

Står du i en situation, hvor du ikke kan betale din månedlige ydelse, bedes du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt. Vi vil gerne gøre hvad vi kan, for at hjælpe dig i en sådan situation.

  • Låntager skal være fyldt 21 år
  • Låntager skal have et dansk CPR-nummer og folkeregisteradresse
  • Låntager skal have en aktiv e-mailadresse
  • Låntager skal have et dansk mobiltelefonnummer og det skal være et abonnementstilmeldt mobiltelefonnummer – altså ikke et forudbetalt taletidskort
  • Låntager skal have en dansk bankkonto (NemKonto)
  • Låntager må ikke være under værgemål
  • Lånetager kan ikke få bevilget et lån, hvis låntager har en eller flere RKI-anmærkninger, er på kontanthjælp, har bopælsadresse på psykiatrisk hospital eller psykiatriske bosteder, er i fængsel, eller har bopælsadresse på bostæder/herberg

Du opretter en Folkelånet-profil når du optager et lån. Inde på din profil har du overblik over dit lån, dine personlige oplysninger, og de lånevilkår der er forbundet med din låneaftale.

Hvis du gerne vil have slettet din profil, så kontakt os her: kontakt@folkelaanet.dk

Hos Folkelånet er din låneperiode fordelt på 36 måneder. Du kan dog indfri dit lån før tid, hvis du er interesseret i det.

Pengene bliver straksudbetalt til din NemKonto. Du har altså ikke mulighed for, at få pengene udbetalt til en anden konto, end den konto der er tilknyttet dit NemID.

Hvis du ikke har modtaget en SMS-kode, så kan det skyldes en tastefejl i dit mobilnummer. Kontakt os venligst, så vi kan hjælpe dig.

De årlige omkostninger i procent (ÅOP). Dette er de samlede omkostninger udtrykt i procent pr. år af det samlede lånebeløb. ÅOP anføres for at hjælpe Dem med at sammenligne forskellige tilbud.

Var dit spørgsmål ikke iblandt de ofte stillede spørgsmål? Kontakt os her og få svar på dit spørgsmål!