Ofte Stillede Spørgsmål

Ofte Stillede spørgsmål

Har du spørgsmål, eller noget du ikke kan finde svar på? Se herunder om der ikke skulle findes et svar på lige netop dit spørgsmål. Hvis du ikke finder det svar du leder efter, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på enten mail eller telefon.

Efter den 1. Maj 2017, skal alle der ansøger om et forbrugslån dokumentere deres indkomst.

Dette gør vi ved, at ansøgeren giver samtykke til e-SKAT. Her modtager vi alle de relevante informationer fra SKAT, så vi kan dokumentere indkomsten, samt lave en kreditvurdering.

Du kan betale tilbage når som helst. Bemærk at hvis du for brug for din 14 dages fortrydelsesret, skal du kontakte os skriftligt på kontakt@folkelaanet.dk

Her anbefaler vi at du melder det til politiet. De vil lave en rapport som du skal sende til os. Inden det er politianmeldt, hæfter du for lånet. Folkelånet.dk og politiet samarbejder herefter for at opklare sagen.

Hvis du ikke har godkendt din låneansøgning, vil den annullere sig selv efter 90 dage.

Hvis du har bekræftet den, men du ikke har fået beløbet udbetalt, bedes du kontakte os på kontakt@folkelaanet.dk.

Det er desværre ikke muligt at forhøje sit lån. Du kan dog sænke lånet, ved at indbetale et ekstra beløb.
Hvis du ønsker at ændre dit lånebeløb på anden vis, så skal du indfri lånet helt, eller annullere inden for de første 14 dage, og derefter optage et nyt lån med det ønskede lånebeløb.

Efter at du har ansøgt om et lån hos Folkelånet, sendes dit lån til straksudbetaling med det samme.

Du bør modtage pengene på din NemKonto indenfor få minutter. Hvis ikke dette sker, bør du ringe til os, så vi kan løse sagen med det samme.

Når du ansøger om lån, vurderer vi med det samme, om du kan optage et lån hos Folkelånet. Når dit lån bekræftes, skal du underskrive det med dit NemID. Herefter går der få minutter før pengene bliver udbetalt til din NemKonto.

Folkelånet kræver ingen sikkerhed når du optager et lån. Derfor kan vi give dig svar på din låneansøgning med det samme.

Vi beder dig dog om at oplyse din månedlige indtægt, samt forventelige månedlige udgifter. Det gør vi, så vi bedre er i stand til at vurdere, om du kan betale lånet tilbage.

Hvis du ikke tilbagebetaler lånet iht. din låneaftale, bliver låneaftalen anset som misligholdt, og lånet inkl. renter og gebyrer forfalder til øjeblikkelig betaling. Hvis dette ikke bliver overholdt bliver der fremsendt rykkerskrivelser med et gebyr på 100,00 kr. pr. rykkerskrivelse. Du vil modtage op til tre rykkere. Hvis lånet fortsat ikke bliver betalt tilbage, vil inddragelsen herefter overgives til inkasso.

- Du skal være mindst 21 år

- Du skal have et dansk CPR-nummer og folkeregisteradresse.

- Du skal have en aktiv e-mail adresse.
- Du skal have en NemKonto.
- Du må ikke være registreret i RKI Experian.
- Du må ikke være registreret i Debitorregisteret.
- Du må ikke være over 69 år.

Du opretter en Folkelånet-profil når du optager et lån. Inde på din profil har du overblik over dit lån, dine personlige oplysninger, og de lånevilkår der er forbundet med din låneaftale.

Lånet kan tilbagebetales på følgende tre måder: Ved en bankoverførsel, ved betaling via betalingskort eller ved automatisk tilbagebetaling via din Folkelånet-profil.

Bankoverførsel skal ske til:

Reg. nr.: 7134

Konto nummer: 0001042621

Husk at marker indbetalingen med dit CPR-Nummer.

Du kan læse mere om de tre tilbagebetalingsmåder under ”Lånevilkår”.

Hvis du gerne vil have slettet din profil, så kontakt os her: kontakt@folkelaanet.dk

Hos Folkelånet kan du kun låne i 12 måneder. Du kan dog indfri dit lån før tid.

Pengene bliver straksudbetalt via dit NemID til din NemKonto, så der er ikke mulighed for at få sendt pengene til en anden konto.

Hos Folkelånet vurderer vi alle kunder individuelt. Det betyder, at vi på baggrund af dine lønoplysninger og årsopgørelse, som vi modtager fra SKAT, sammen med dine månedlige udgifter og relevante kreditscorekriterier, giver dig et kreditbeløb. Dette kan både være mindre eller større end det du har ansøgt og du vælger selvfølgelig selv hvor meget af det der skal udbetales til din konto.

Hvis du ikke har modtaget en SMS-kode, så kan det skyldes en tastefejl i dit mobilnummer. Kontakt os venligst, så vi kan hjælpe dig.