Ansvarlighed

Ansvarlig långivning

Folkelånet arbejder med ansvarlig långivning, og herunder giver vi et indblik i, hvordan vi forsøger at skabe ansvarlighed indenfor lånebranchen.

 

Markedsføring

Hos Folkelånet er det vigtigt for os at give potentielle og eksisterende kunder reel og brugbar råd og information omkring de lån vi tilbyder:

  • Hvis du er i tvivl om du kan tilbagebetale dit lån, vil vi anbefale dig, at du ikke optager et lån
  • Optager du et lån hos os, sender vi efterfølgende en e-mail til dig, hvor vi opfordrer dig til, at du kan skrive en anmelde om os på vores Trustpilot. Det gør vi for, at give potentielle kunder en indsigt i, hvad vores kunder mener om os.

 

Kreditvurdering

Idet du ansøger om et lån hos Folkelånet, foretager vi en automatisk kreditvurdering af dig. For at du kan få bevilget et lån hos os, skal følgende som minimum være gældende:

  • Du skal være mindst 21 år og myndig
  • Du skal have et dansk CPR-nummer og folkeregisteradresse
  • Du må ikke være registreret i RKI Experian
  • Du må ikke være registreret i Debitorregisteret


Låneforløbet hos Folkelånet

Du har altid adgang til dine tilbagebetalingsinformationer samt faktura via din profil. Her har du ligeledes mulighed for at indfri dit lån samt anmode om at få rettet dine personlige oplysninger. Vores kundeservicemedarbejdere er behjælpelig med alle spørgsmål vedrørende dit lån. Kundeservice har åbent alle hverdage mellem 09.00-17.00, du kan sende en email i døgnets 24 timer.


Sikkerhedsnet

Hos Folkelånet går vi op i, at vores kunder er sikret bedst muligt. Derfor skal du som låneansøger benytte NemID, som digital signatur, når du ansøger om et lån hos os. Ligeledes vil pengene blive udbetalt til din NemKonto. Dette sker med henblik på at mindske risikoen for, at andre optager et lån med dine oplysninger.